בירור עסקה

גביית הוראות קבע בנקאית בצורה הנכונה

stack-of-magazines-pencils-in-gray-cup-6440

החלטתם לגבות באמצעות הוראת קבע בנקאיות, אם אתם עדיין מתלבטים בין הו"ק בנקאיות לחיוב באשראי כדאי לכם לקרוא מה ההבדלים בין צורת החיוב.

בשביל לעשות לכם סדר בכל הדרך הארוכה מההחתמה על הטופס דרך כל הבעיות שיצוצו לכם בדרך ועד שהכסף יכנס לחשבונכם, כתבנו את הפוסט הזה.

מי זה מס"ב

בואו נעשה הכרות עם הגוף שאחראי על העברת הכספים של הוראות הקבע.
נעים להכיר 🙂 מס"ב- מרכז סליקה בנקאי.
מס"ב הינה חברה בבעלות חמשת הבנקים הגדולים בישראל, והיא מנהלת מערכת להעברה אלקטרונית של תנועות בין- בנקאיות (חיוב וזיכוי)
המועברות אליה בקבצי מחשב ע"י הבנקים וע"י חברות המורשות לשלוח ישירות למס"ב.
קשר היא "לשכת שירות" מוסמכת ע"י מס"ב ורשאית לשדר למס"ב קבצי גביה של קודי מוסד  שונים.

מה זה קוד מוסד ואיך מקבלים אותו

קוד מוסד הוא מעין תעודת זיהוי שלכם בכל מה שקשור להוראת הקבע שלכם מול הבנקים ומול מס"ב.
איך מקבלים אותו?
1. ניגשים לפקיד הבנק שלכם ומבקשים ממנו להקים עבורכם קוד מוסד.
2. פקיד הבנק מקים לכם קוד מוסד במס"ב.
3. וזהו, אפשר להתחיל לחפש חברת גביה.

רגע, רגע, למה חברת גביה? אני רוצה לבד!

קודם כל, להרגיע. אפשר לבד. שזה אומר;
לחפש תוכנה מתאימה, ולהתחיל לגבות.

אם זה כ"כ פשוט למה אתם צריכים אותנו???

בעיקרון תהליך גביית הו"ק זה משהו מאד פשוט וקל לתפעול- רק אם יודעים לעבוד עם זה נכון.
ומה קורה אם לא עובדים נכון? אז הקטסטרופה מתחילה-
הו"ק חוזרות, אתם לא יודעים מה נגבה, אם בכלל, וממי נגבה. בחשבון הבנק אתם רואים שמה שגביתם זה לא מה שנכנס,
עמלות גבוהות חוגגות לכם בחשבון ואיבדתם ידים ורגלים בכל הבלאגן הזה.

תהליך הגביה. זהירות! שדה מוקשים

יש לכם ביד הו"ק חתומות ע"י המשלם. לכאורה השלב הבא זה להזין למערכת הגביה, להתחיל לגבות והכסף מתחיל לזרום. הלא כן?!
הלוואי.
כדאי שתכירו את המוקשים שעומדים בדרך.

מוקש ראשון: אישור הבנק לגבית הוראת הקבע

יש לכם ביד הו"ק חתומה ע"י המשלם. לפני שאפשר להתחיל לגבות אותה צריך שגם הבנק יאשר לכם, או יותר מדויק, לקוד המוסד שלכם לגבות מחשבון הבנק.
יש 2 דרכים איך לקבל את אישור הבנק:

1. לשלוח את המשלם לקבל את אישור הבנק ולחזור אליכם עם חותמת הבנק על הטופס או כל אסמכתא אחרת.

זה לא אמור להיות מורכב, סיפור של כמה דקות באתר הבנק או באפליקציה (ושל כמה שעות אם הוא ילך לבנק שלו… 😉
כל השאלה אם יש לכם את הלגיטמציה לבקש את זה מהמשלם, אפשר לבחון את זה במבט- מי צריך את מי- אם המשלם צריכים אתכם כי אתם העירייה והוא מחויב לשלם את הארנונה או שאתם חברת החשמל או המים או מנהלי בית ספר, מעון או גן ילדים ואפילו חברת הסלולר או השכרת הרכב.
בקיצור הבנתם ת'עיקרון- יש מצבים שמקובל ומובן להטריח את המשלם להביא אישור מהבנק, וגם אם המשלם יתעצבן או יחרוק שיניים אין לו ברירה אלא לחזור אליכם, כמו ילד טוב, עם הו"ק מאושרת.

2. ללכת לבקש בעצמכם  את אישור הבנק

אם אתם חברה שיש לה הרבה מתחרים, או בעיקר אם אתם גובים תרומות דרך הו"ק- אז ברגע שתשלחו את המשלם להחתים את הבנק שלו, הוא ילך ולא יחזור.
אם יש לכם הו"ק חתומה, דבר ראשון תגידו יפה תודה. ועכשיו תסובבו את הראש תחרקו שיניים ותתחילו להזיע בדרך להשגת אישור הבנק.
כל בנק זה פרוצדורה אחרת. יש בנקים שנותנים אישור רק בסניף של בעל החשבון, יש בנקים שיש להם מרכז תפעול ששם מתרכזות הבקשות לאישור חשבון, בנק אחד רוצה הו"ק בפקס והאחר רק בדואר פנימי, כל בנק ושיגונותיו…
אבל זה רק ההתחלה, בשום בנק לא יושב פקיד נחמד שיתקשר להגיד לכם שהוראת הקבע מאושרת. איך תדעו? בשיטת תנסו ואז תדעו- תגבו את ההו"ק אם היא תחזור כנראה שהיא עדין לא מאושרת……

מוקש שני: יום הגביה

באיזה יום לגבות את ההו"ק? שוב, תלוי מי אתם.
אם אתם גוף חזק, מהזן שמכריח את המשלם להחתים את הבנק על הטופס. בד"כ תקבעו יום אחד בחודש, או אם אתם ממש נחמדים אז שני ימים בחודש- וכל המשלמים
יצטרכו להתאים את מצב החשבון אליכם.
אבל אם אתם מהזן השני אז מן הסתם תרצו להתנחמד למשלם הכי שאפשר- או לתת לו איזה יום גביה שירצה או כמה ימים לבחירה בפריסה רחבה על פני החודש.
וכאן הסיוט מתחיל—
לאחוז ראש כל תורם מתי צריך לגבות לו, להיזהר לא לפספס ימי גביה וחלילה לא לגבות לתורם ביום אחר מהיום שביקש.
ומה קורה אם זה יוצא בערב חג? ביום שאתם לא חשים בטוב? ומתי בדיוק תצאו לחופשה?
בקיצור, השתעבדות להוראות הקבע…….

מוקש שלישי:  איפה הכסף?!

במקרה זה אין אפליות. לא משנה עבור מה וממי אתם גובים, הסכום שתגבו לא בהכרח הסכום שנכנס לכם בבנק.
אם נתקלתם בהפרשים- כנראה שיש הו"ק שגביתם אך החיוב חזר
פה מגיע הסיפור העלום של חזרות מס"ב.
יש בנקים שמביאים לכם באתר שלהם את פירוט החזרות, ויש בנקים שלא.
אם הבנק לא מביא לכם את פירוט החזרות, אתם בבעיה אמיתית. כי לפתוח כספת מול מס"ב זה סיפור יקר, ארוך ולא תמיד משתלם ביחס להיקף הפעילות שלכם.

מה הסיבות לחזרה?

הסיבות הנפוצות הן:
אכ"מ- אין כסוי מספיק
אין הרשאה- ההו"ק עדיין לא מאושרת בבנק
סכום שגוי- במקרה שהו"ק מוגבלת בסכום וניסיתם לגבות מעל לתקרת הסכום המוגבל.
ביטול חיוב- החיוב בוטל באופן ח"פ.
ביטול הרשאה- ההו"ק בוטלה, ואין לקוד המוסד שלכם הרשאה לגבות מהחשבון.
מועד שגוי- פג תוקף ההרשאה, במידה והו"ק הוגבלה בזמן.
ויש עוד סיבות……

מוקש רביעי: ביטולי הו"ק

ההו"ק אושרה, ואתם גובים ממנה מדי חודש בחודשו, עד שיום אחד מחליט בעל ההו"ק להפסיק את התשלום אליכם.
הבעיה הגדולה שהוא לא חשב לעדכן אתכם בזה…
אז גביתם בשיא התמימות כדי לגלות שההו"ק חזרה…. אוף.
יש דרך לדעת את זה קודם, לפתוח כספת במס"ב וכו' וכו'……

יש פתרון!!

חשבנו עליכם, הרבה.
מהרגע שיש לכם בידיים טופס הו"ק חתום, אתם יכולים להיות רגועים.
בקשר פיתחנו מעטפת מושלמת של שירותים עבורכם.
✔ שירות החתמת טפסים בבנק הלקוח.
✔ גביה אוטומטית של הו"ק בכל יום שתבחרו.
✔ אפשרות הזנת חדשים/ עדכון/ צפיה בנתונים באון ליין.
✔ קבלת חזרות מס"ב בעידכון ישיר לתוך המערכת.
✔ קבלת אישורים ממוחשבים בעידכון ישיר לתוך המערכת.

והכל במחירים הטובים ביותר בשוק!

אז שבו, תנוחו, אפשר להיות רגועים.

בסוף שכחנו את העיקר 🤑

שאלת המליון דולר: מתי הכסף נכנס לבנק?

פעולות שנקלטות עד לשעה 14:00 בימים א-ה וביום ו' עד לשעה 12:00 מבוצעות על ערך של אותו היום.

 

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

קהילות מאצ'ינג

מתחברים לקמפיין מנצח!

קהילות מצינג
חווית גיוס המונים דיגיטלית
שמתאימה לכולם

יותר מתקדם - יותר קל - יותר חשיפה

הצטרפות לשרות

הצטרפות לשירות